Fotografia: Ima Garmendia
9:00 – 10:00 – Arribada
Cada família arriba amb el seus fills. És un espai de retrobada, de compartir-nos el dia a dia. Durant aquesta estona els nens/es poden jugar lliurement a l’espai amb els seus companys, llegir un conte amb els seus pares o prendre una mica d’esmorzar a l’espai de la cuina… Els adults prepararem també uns platets de fruita per tal que els nens/es tinguin accés al llarg del matí a menjar i beure segons les seves necessitats.
9:45 – 10:00 – Marxen les famílies
Al llarg d’aquesta estona, van marxant els pares i mares que ja han finalitzat el procés d’acompanyament amb els seus fills, i que encara estan a l’espai.
10:15 – Trobada
Preparem un espai (petit ritual circular de participació lliure) on ens trobem tots els que, cada dia, estarem junts compartint les nostres vivències, i on s’ofereix la possibilitat d’expressar el que cada nen i cada adult desitgi amb l’escolta atenta dels que participem.
10:45 – Comença l’activitat…
A la sala psicomotriu, un educador/a prepara cada dia un espai amb diferents propostes.
La presència de l’educador/a en aquest espai sosté, a partir de les necessitats, desitjos i motivacions dels nens/es, el joc sensoriomotriu i simbòlic que sorgeixi, acompanyant els seus processos, en els quals el cos i el seu moviment, la pulsió instintiva, i l’emoció, podran caminar cap a l’elaboració i construcció mental, i cap a la representació del que s’ha viscut.
A l’espai de contes, al de joc simbòlic, i al jardí, l’educador/a dóna presència i acompanyament al que cada nen i cada nena necessiti.
Sempre que sorgeixi des del desig dels infants, o també partint d’una proposta dels adults, es crea un espai on gaudir de l’experimentació amb diferents materials i llenguatges expressius, un espai on cada nen, cada nena, lliurement, pugui gaudir del plaer d’explorar les possibilitats que cada material li ofereix, i on expressar-se des de la seva pròpia creativitat.
11:50 – Recollim els espais
És el moment de recollir, entre tots, tot allò que hem desplegat al llarg del matí. Des d’aquesta cura, després de dinar, tornarem a gaudir d’un espai diàfan en el que tornar a crear els jocs que, a cada moment, es despertin.
12:00 El dinar
Cada família porta el menjar del seu fill/a (seguint la mateixa pauta en quant al menú). Nens/es i educadors/es ens reunim a taula per dinar tots junts i gaudir de la cura que rebem de cada família.
Després de dinar
Cadascú al seu ritme, i sempre que el temps ho permeti, sortim al jardí. Allà tenim una estona per jugar lliurement a allò que més vingui de gust a cada infant… al sorral, al jardí, preparant un petit espai de contes…
Quan tothom ha acabat de dinar, i els educadors/es tornen a estar disponibles per ubicar-se a tot l’espai, obrim de nou les sales de psicomotricitat i joc simbòlic, i de nou, des de la connexió de cada nen i nena amb ell mateix, es tornen a iniciar els jocs.
13:45 Recollim els espais
Arriba l’hora de recollir entre tots l’espai, i preparar-nos per al moment del conte.
14:00 – Tancament del dia
S’estableix com un ritual de tancament del dia amb un conte o una cançó, on ens tornem a trobar tots preparats per gaudir d’aquest espai que marca el final de la jornada i l’arribada dels pares/mares.
14:15 – Arribada de les famílies
Arriben els pares i les mares, i fins les 14:30h, tenim un temps junts per compartir com ens ha anat aquell dia.